Transformarea digitală a sectorului construcțiilor prin implementarea standardului de BIM SR EN ISO 19650 și aplicarea OUG140/2020 privind semnatura digitală în construcții, arhitectura si urbanism.
Efectele numirii Bimart ca Responsabil de Procesul de Management Informațional sunt directe și imediate:
– Cresterea capacitatii de a livra in proiectare si executie in constructii;
– Eliminarea blocajelor in derularea investitiilor prin eliminarea birocratiei generată de procesele bazate pe hartie;
– Reducerea costurilor cu pana la 20% in proiectare si cu pana la 10% in executia lucrarilor;
– Reducerea cu peste 20% a duratei totale a procesului investitional in constructii.
Etapele procesului:
1. Numirea Bimart ca Information Manager.
2. Analiza cerintelor si capabilitatilor echipei extinse de proiect in vederea implementarii BIM.
3. Creare procedura management informational – BIM – la nivel de proiect, din perspectiva investitorului/beneficiarului.
4. Initierea si planificarea proiectului pe aspecte de SR EN ISO 19650 BIM: Common Data Environment (CDE) BIM:
– Structura documentatiei – online si local – transpunerea proceselor si a livrabilelor conform
HOTĂRÂRE nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru
al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate
din fonduri publice.
– Matrice permisiuni & RACI
– Fluxuri de lucru
– Conventie de denumire a documentelor
– Information Planner & Roles
5. Crearea si predarea/livrarea documentatiei conform standardului si procedurii BIM, respectiv:
– creare documentatie grafica 3D BIM & 2D in aplicatiile proprii ale echipelor – BlenderBIM, Revit,
Archicad, AutoCAD, Tekla etc.
– creare documentatie non-grafica, alfanumerica, in aplicatiile proprii ale echipelor – aplicatie procesare texte similara Microsoft Word, aplicatie de calcul tabelar similara Microsoft Excel, aplicatie de planificarea proiectelor similara Microsoft Project etc.
– predare documentatie in CDE in format interoperabil, fisier principal – .ifc pentru 3D BIM si .pdf pentru 2D si non-grafica, alfanumerica
– predare documentatie in CDE, in format nativ, fisier secundar – BlenderBIM, .blend; Revit, .rvt;
Archicad, .pln; Autocad, .dwg; Tekla, .Tekla, Microsoft Word, .docx; Microsoft Excel, .xlsx; Microsoft Project, .mpp
6. Verificare, coordonare si semnare:
– interna, la nivel de specialitate, arhitectura, structura, instalatii etc. pentru proiectare;
– coordonarea documentatiei grafice 3D BIM & 2D la nivel de sef de proiect/manager de proiect,
information manager (din partea Beneficiarului) – adnotare;
– semnarea electronica a documentatiei prin deschiderea documentului .pdf direct din platforma unde este livrat si aplicarea semnaturilor – la fiecare semnatura revizia documentului se indexeaza.
– pentru documente de proiectare, pe care semneaza in jur 4-5 persoane, respectiv arhitectul/inginerul elaborator, verificatorul/verificatorii de proiect, avizatorul/avizatorii, si entitatea elaboratoare (sigilare electronica), vor exista 4 sau 5 revizii, pastrandu-se ultima revizie, cea semnata de toti, vizibila, dar putandu-se consulta si restul de revizii.
– pentru documente de executie, pe care semneaza in jur de 3-4 persoane, exemplu proces verbal de lucrari ascunse – Sef santier, RTE, CQ, Diriginte de santier, documentul va avea 3 sau 4 revizii, pastrandu-se ultima revizie, cea semnata de toti, vizibila, dar putandu-se consulta si restul de revizii.
7. Utilizare documentatie semnata electronic conform OUG140/2020
– utilizare pentru coordonare;
– utilizare pentru avizare, aprobare, autorizare, prin accesare direct in CDE sau prin link din CDE si emitere aviz, aprobare, autorizare in CDE sau transmitere pe email;
– utilizare pentru ofertare-contractare – din punctul nostru de vedere nu mai este nevoie de criparea documentatiei la incarcarea in SEAP, ci de aplicarea a inca unei semnaturi de catre Autoritatea Contractanta;
– utilizare in executia lucrarilor, prin accesarea direct in CDE de pe device-uri din birou sau de pe
santier, sau descarcare locala si eventual printare/plotare documente in caz de necesitate;
– utilizarea in verificarea si receptia lucrarilor.
SOLICITĂ O OFERTĂ: office@4projects.ro