Information Management
Bimart are ca obiectiv transformarea digitală a sectorului construcÈ›iilor prin implementarea standardului de BIM SR EN ISO 19650 È™i aplicarea OUG140/2020 privind semnatura digitală în construcÈ›ii, arhitectura si urbanism.
Ca urmare, în cadrul contractelor pe care le derulează ca manager de proiect, proiectant general, verificator de proiect, supervizor/diriginte de È™antier, Bimart îÈ™i asuma rolul de Information Manager ca parte din oferta de livrare digitalizată È™i BIM, acceptată de client pentru proiect.
Efectele numirii Bimart ca Responsabil de Procesul de Management Informațional sunt directe și imediate:
- Cresterea capacitatii de a livra in proiectare si executie in constructii;
- Eliminarea blocajelor in derularea investitiilor prin eliminarea birocratiei generată de procesele bazate pe hartie;
- Reducerea costurilor cu pana la 20% in proiectare si cu pana la 10% in executia lucrarilor;
- Reducerea cu peste 20% a duratei totale a procesului investitional in constructii.
Etapele procesului:
1. Numirea Bimart ca Information Manager.
2. Analiza cerintelor si capabilitatilor echipei extinse de proiect in vederea implementarii BIM.
3. Creare procedura management informational – BIM – la nivel de proiect, din perspectiva investitorului/beneficiarului.
4. Initierea si planificarea proiectului pe aspecte de SR EN ISO 19650 BIM: Common Data Environment (CDE) BIM
- Structura documentatiei – online si local – transpunerea proceselor si a livrabilelor conform
HOTÄ‚RÂRE nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare È™i conÈ›inutul-cadru
al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate
din fonduri publice.
- Matrice permisiuni & RACI
- Fluxuri de lucru
- Conventie de denumire a documentelor
- Information Planner & Roles
5. Crearea si predarea/livrarea documentatiei conform standardului si procedurii BIM, respectiv:
- creare documentatie grafica 3D BIM & 2D in aplicatiile proprii ale echipelor – BlenderBIM, Revit,
Archicad, AutoCAD, Tekla etc.
- creare documentatie non-grafica, alfanumerica, in aplicatiile proprii ale echipelor – aplicatie procesare texte similara Microsoft Word, aplicatie de calcul tabelar similara Microsoft Excel, aplicatie de planificarea proiectelor similara Microsoft Project etc.
- predare documentatie in CDE in format interoperabil, fisier principal - .ifc pentru 3D BIM si .pdf pentru 2D si non-grafica, alfanumerica
- predare documentatie in CDE, in format nativ, fisier secundar – BlenderBIM, .blend; Revit, .rvt;
Archicad, .pln; Autocad, .dwg; Tekla, .Tekla, Microsoft Word, .docx; Microsoft Excel, .xlsx; Microsoft Project, .mpp
6. Verificare, coordonare si semnare:
- interna, la nivel de specialitate, arhitectura, structura, instalatii etc. pentru proiectare;
- coordonarea documentatiei grafice 3D BIM & 2D la nivel de sef de proiect/manager de proiect,
information manager (din partea Beneficiarului) – adnotare;
- semnarea electronica a documentatiei prin deschiderea documentului .pdf direct din platforma unde este livrat si aplicarea semnaturilor - la fiecare semnatura revizia documentului se indexeaza.
- pentru documente de proiectare, pe care semneaza in jur 4-5 persoane, respectiv arhitectul/inginerul elaborator, verificatorul/verificatorii de proiect, avizatorul/avizatorii, si entitatea elaboratoare (sigilare electronica), vor exista 4 sau 5 revizii, pastrandu-se ultima revizie, cea semnata de toti, vizibila, dar putandu-se consulta si restul de revizii.
- pentru documente de executie, pe care semneaza in jur de 3-4 persoane, exemplu proces verbal de lucrari ascunse - Sef santier, RTE, CQ, Diriginte de santier, documentul va avea 3 sau 4 revizii, pastrandu-se ultima revizie, cea semnata de toti, vizibila, dar putandu-se consulta si restul de revizii.
7. Utilizare documentatie semnata electronic conform OUG140/2020
- utilizare pentru coordonare;
- utilizare pentru avizare, aprobare, autorizare, prin accesare direct in CDE sau prin link din CDE si emitere aviz, aprobare, autorizare in CDE sau transmitere pe email;
- utilizare pentru ofertare-contractare – din punctul nostru de vedere nu mai este nevoie de criparea documentatiei la incarcarea in SEAP, ci de aplicarea a inca unei semnaturi de catre Autoritatea Contractanta;
- utilizare in executia lucrarilor, prin accesarea direct in CDE de pe device-uri din birou sau de pe
santier, sau descarcare locala si eventual printare/plotare documente in caz de necesitate;
- utilizarea in verificarea si receptia lucrarilor.